Steken/bijten libelles?

  • Anna

    Hoi,

    Veel mensen zijn bang van libelles omdat deze kunnen steken, maar volgens mij hebben ze geen angel toch? Kunnen ze bijten dan of kunnen ze helemaal geen kwaad doen? Wij hebben vaak libelles binnen zitten, kan ik die dan zo vast pakken en buiten zetten?

    Groetjes,

    Anna

  • Marc

    Hoi Anna,

    Libelles kunnen bijten en dat kan behoorlijk zeer doen. Dus pas op als je ze naar buiten wil doen. Waterjuffers zijn een soort kleine libelles. Je ziet ze meestal in het blauw of groen. Deze bijten of steken niet.

    Groetjes,

    Marc

  • hans

    marc

    je bent een ouwehoer, want libelles kunnen niet bijten, tenminste geen mensen

    groetjes

    Hans

  • Miryam

    Hoi, ik zou het ook graag willen weten of ze steken of bijten, wij hebben ze ook vaak in de serre zitten en onze kinderen zijn er heel erg bang voor.

    Maar omdat ik niet weet of ze steken (dat bijten geloof ik niet zo) ben ik wel erg voorzichtig.

    Ik heb geprobeerd iets te vinden op het net over de libelles en hun gedrag maar kan niks vinden weten jullie misschien een site waar ik dat kan vinden?

    Groetjes Miryam

  • de Wit Marianne.

    Hans …. Libelles bijten wel !!! Ik heb er zojuist een van mijn kat proberen te redden, en ik kan je mededelen dat ie beet !!hans schreef:

    >

    > marc

    >

    > je bent een ouwehoer, want libelles kunnen niet bijten,

    > tenminste geen mensen

    >

    > groetjes

    >

    > Hans

  • Cor

    Anna Schreef:

    ——————————————————-

    > Hoi,

    >

    > Veel mensen zijn bang van libelles omdat deze

    > kunnen steken, maar volgens mij hebben ze geen

    > angel toch? Kunnen ze bijten dan of kunnen ze

    > helemaal geen kwaad doen? Wij hebben vaak libelles

    > binnen zitten, kan ik die dan zo vast pakken en

    > buiten zetten?

    >

    > Groetjes,

    >

    > Anna

    Dit staat in de Wikipedia over libelles:

    “Met de forse monddelen kan een libel hard bijten, maar ze steken niet, zoals wel vaak wordt beweerd.”