Hallo mensen,

Ik ben 2e jaar biologie studente, maar voordat het schooljaar weer begint kan ik het toch niet laten om de volgende vraag te stellen:

een vriend van me kwam naar me toe, vroeg zich af: als cellen zich vernieuwen, hoe kan het dan zijn dat je gedachten en herinneren blijven bestaan? waar zit dat dan opgeslagen?

Nouja, gedachten en herinneringen etc, zit opgeslagen in de synapsen, volgens mijn informatie.

En als iets vernieuwd wordt, blijft hetzelfde bestaan maar dan gewoon een nieuw jasje.

Nu mijn vraag.

Als onze gedachten en herinneringen zitten in onze synapsen!? Niemand weet hoe en waar enzovoort.. zou ik dan ook niet mogen aannemen dat ons geheugen dan in energie vastgelegd staat? En als we herinneringen op moeten halen, onze energie de synapsen het werk laat doen om dit signaal te vertalen naar lichamelijk? bv. het uitspreken ervan of vertellen o.i.d.? Ik ben vrij goed gelovig maar dat mijn roze bloemtjesjurkje toen ik 4 was in chemische stofjes in mijn brein rondhangt, in vele synapsen.. nee.. dat gaat me te ver.

Ik ben benieuwd naar reactie.