Mensen?

  • Lucy

    Waarin onderscheid gedrag van een mens zich van het gedrag van een dier?

    Ik heb eens gelezen dat dieren zich nooit bewust in gevaar zouden brengen (zoals mensen dat wel doen bij b.v. bungee-jumpen). Maar daar zet ik vraagtekens bij, want de mens weet dat het niet gevaarlijk is om van een rots af te springen zolang je een elastiek om je benen doet (en deze ook aan de rots bevestigd) en mocht de mens toch te pletter vallen, dan was dat nooit de bedoeling.

    Mocht iemand anders nog goede ideeën hebben, dan hoor ik dat graag!

  • Lucy

    Mag ik uit het gebrek aan reacties concluderen dat niemand een goed idee heeft?

  • Ness

    Ik ben pas op dit prikbord beland en ik vind het een interessante vraag.

    Mensen die genieten van gevaarlijke sporten doen dit enkel als ze zeker weten dat er geen groot risico is. Zelfs mensen die op rotsen klimmen, weten dat hun niet veel kan overkomen omdat ze goed getraind zijn, maar het gevaar moet aanwezig zijn voor de kick.

    Volgens mij onderscheiden mensen zich van dieren door hun bewustzijn. Het bewustzijn van het leven om je heen en een onderscheid kunnen maken tussen goed en kwaad en vooral je omgeving beïnvloeden.

    Dieren bouwen ook nesten, maar mensen gaan verder dan dat. Ze maken huizen, steden en zijn constant op zoek naar manieren om hun leven eenvoudiger te maken: ze observeren de wereld om zich heen en veranderen die om hun leven aangenamer te maken.

    Dieren veranderen enkel wat noodzakelijk is in hun omgeving.

    Dit is slechts mijn mening natuurlijk.

    Als er iemand een andere mening heeft, zou ik dat graag horen.

    Groetjes,

    Ness

  • Edokan

    Hallo,

    Zeg onder welke soort moeten we dan de mensen steken die zelfmoord plegen?

    :)

  • Richard

    Mensen die zelfmoord plegen kan je plaatsen onder Dode Mensen.

  • Fluffy

    mensen die zelfmoord plegen zoeken geen gevaar, ze ontvluchten het juist. en het is niet iets puur menselijks. Flipper heeft zelfmoord gepleegd.