Genetische manipulatie

• Orthro Sqelazar

Wat vinden jullie precies van klonen. Ik vind dat dat moet kunnen, zelfs met mensen omdat ze zo misschien betere medicijnen enz. kunnen uitvinden door middel van genetische manipulatie. Ze zouden het moeten toestaan, maar dan wel onder zeer strenge rels/veiligheidsmaatregelen. Ik heb gezegd

• sandra

Ik ben tegen het klonen van mensen maar ik ben wel voor het klonen van bijv donor organen.

Ook zou ik het er mee eens zij als er bijv bedreigde diersoorten gekloont werden.

• marina

Ik sluit me helemaal aan bij Sandra.

• Linda de R

Ik ben tegen.

Ik weet het, het is nu makkelijk gezegt maar ik zal gekloonde organen weigeren. Hopelijk ben ik, als ik ooit een ziekte heb oid, nog steeds zo standvastig.

Ook ben ik tegen het klonen van dieren.

Tijdens de boodschappen doen let ik ook altijd op dat er geen gemanipuleerde bestanddelen in zitten.

Ikzelf wil het gewoon niet hebben. Geklooi met de natuur…. pfffff

De aarde is niet van ons, maar wij zijn van de aarde. Wij moeten het naar eer en geweten beheren en beschermen. Maar helaas is dat een illusie.

• Elly Bakhuis

Hoe kun je zien of er genetisch gemanipuleerde ingredienten of grondstoffen in de voeding zitten? Ik probeer zelf altijd zo gezond mogelijk te eten en ik koop ook veel biologische produkten. Ik weet alleen niet hoe de genetische manipulatie op verpakkingen aangegeven staat.

• Bas van Tiggelen

Het is handiger om het tegenovergestelde te vragen: hoe je kunt zien of ergens GEEN genetisch gemodificeerde producten in zijn verwerkt. Dit wordt in sommige gevallen namelijk aangegeven op de verpakking. Ik denk dat je deze producten vooral zult aantreffen bij natuurvoedingszaken, maar ook wel bij de gewone supermarkt.

Het probleem is dat voor veel producten de grondstoffen overal vandaan komen en er niet meer goed is te achterhalen of er ergens sprake is geweest van genetische modificatie. Het is inmiddels al vrij gebruikelijk om bepaalde genetisch gemodificeerde grondstoffen te gebruiken i.p.v. de gewone variant, om wat voor redenen dan ook.

Ik denk trouwens dat er ook wel folders en boekjes in de handel zijn waarin lijstjes staan met GM-producten, of kijk eens op internet.

Bij dit alles wil ik toch graag even de opmerking maken dat het niet nodig is om angstvallig alleen GM-vrije producten te gebruiken. De suggestie die je wekt dat genetisch gemodificeerd voedsel per definitie ongezond is is onterecht; dit beeld komt voort uit angst voor het onbekende en is nergens op gebaseerd.

• C.Prins

Linda de R schreef:

>

> Ik ben tegen.

> Ik weet het, het is nu makkelijk gezegt maar ik zal gekloonde

> organen weigeren. Hopelijk ben ik, als ik ooit een ziekte heb

> oid, nog steeds zo standvastig.

> Ook ben ik tegen het klonen van dieren.

> Tijdens de boodschappen doen let ik ook altijd op dat er geen

> gemanipuleerde bestanddelen in zitten.

> Ikzelf wil het gewoon niet hebben. Geklooi met de natuur….

> pfffff

> De aarde is niet van ons, maar wij zijn van de aarde. Wij

> moeten het naar eer en geweten beheren en beschermen. Maar

> helaas is dat een illusie.