transportstelsel planten

• ME

Zou iemand mij wat achtergrond informatie kunnen geven over het transportstelsel van de planten?? of anders een site waar ik deze informatie zou kunnen vinden??

alvast bedankt !!

• ME

HET IS ECHT HEEL ERG BELANGRIJK HOOR !!!!!!!ME schreef:

>

> Zou iemand mij wat achtergrond informatie kunnen geven over

> het transportstelsel van de planten?? of anders een site waar

> ik deze informatie zou kunnen vinden??

> alvast bedankt !!

• Stefan

Over het transportsysteem van planten is best wel wat bekend. En ik kan me niet voorstellen dat wanneer je google gebruikt niets kunt vinden. Misschien dat het volgende een beetje helpt. Globaal zijn er twee belangrijke systemen te onderscheiden in het transportstelsel: het xyleem, dat verantwoordelijk is voor het transport van water en nutrienten van wortel naar bladeren. Het tweede is het floeem. Dit is vooral verantwoordelijk voor het transport van fotosynthese producten van bladeren naar andere organen. Deze beschrijving is zeer algemeen. Wanneer je wat meer wilt weten zoek je met google op Xyleem en floeem (in het engels: xylem en phloem). Ik heb ook even gezocht en ben op een site gekomen die het wel uitlegd (misschien een beetje moeilijk en in het Engels: maar het is een begin): http://www.biologie.uni-hamburg.de/b-online/e06/06.htm

veel succes