Regenwater

• Kai

Beste mensen.

Een tijd geleden hoorde ik dat regenwater dat in het voorjaar valt gedronken kan worden als middel tegen hooikoorts. Ik heb het opgevangen en aan mijn vriendin te drinken gegeven en het werkte als een paardemiddel. Nu echter na een tijdje geen regen meer te hebben gehad begint de hooikoorts weer op te spelen. Mijn vraag is nu: kan ik dat water ook invriezen of tenminste koel houden, zonder dat de werking verloren gaat ? Als het water lang op kamertemperatuur staat, vormt er zich namelijk een soort algengroei.

Met vriendelijke groet, Kai.

• Bas van Tiggelen

Waarschijnlijk zal invriezen wel werken, want ik neem aan dat de eventuele werking berust op het feit dat er in lenteregen veel pollen (stuifmeel) zit en door hier via het spijsverteringsstelsel aan blootgesteld te worden, zullen de allergische reacties afnemen. Zelfs als door het invriezen de pollen kapot zouden gaan, zullen de verantwoordelijke antigenen nog wel intact zijn.

In de koelkast zetten is een tijdelijke oplossing, want uiteindelijk zal ook daar het water in bederven.

• Kai

Nou, kijk eens aan !

Een zeer plausibel antwoord.

Hartelijk dank, Kai.