Formaline

• Ben

Hallo,

Ik heb een fles formaline 37% in huis al heel lang, maar ik doe er eigenlijk niets meer mee. De fles is gaan lekkern en ik moet deze nu overzetten naar een andere fles, weet iemand hoe ik dit spul het beste kan bewaren?

Weet iemand ook hoe ik deze het beste kan weggooien?

Bedankt

• Frans

Ben,

Formaline is gevaarlijk spul. Het is giftig en kankerverwekkend. Ook de damp inademen is ongezond. En een oplossing van 37% is behoorlijk pittig. Je mag het ook niet zomaar door de gootsteen gieten want het is ook nog eens erg schadelijk voor het milieu. Ik raad je aan om de lekkende fles luchtdicht te verpakken (in een dichte vuilniszak rechtop in een emmer) en naar het afvalstation te brengen. Als je het toch wil bewaren, zorg dan voor een goede jerrycan van polyetheen en niet met rubber dop. En overschenken altijd buiten en niet met je neus boven de fles.

Groetjes, Frans

• arjan

hallo

ik was op zoek naar wat gegevnes over for,aline ik zelf werk ermee ials ontsmettings middel in kassen en bedrijfspanden het is zeer giftig en (waarschijnlijk) ook kanker verwekkend als ik het gebruik heb ik beschernende klding aan met ademhalingbescherming alles wordt weggegooid na gebruik ik zou het bij een kca afval punt brengen bij de gemeente waar je woont met andere woorden het is levensgevaarlijk spul

arjan