kikkervisjes groeien niet

• josien de wit

Eind april heb zeer veel superkleine kikkervisjes in de vijver buiten gedaan. In de vijver zit voldoende voeding.

Nu is het half juni en zijn nu nog bijna niet gegroeid. Ze blijven in hetzelfde groeistadium steken.

Kan ik hier nog iets aan doen?

• Marie

geef ze anders vissenvoer.

• Fiene Kolvoort

Beste Josien,

Wellicht al te laat, maar probeer eens bij te voeren met vissenvoer, bv vlokken voor goudvissen, dit heeft bij mijn kikkervisjes ook erg goed gewerkt. Ze zijn nu al behoorlijk groot (incl. staart wel 3,5cm) en beginnen achterpootjes te krijgen.

Succes!

Fiene Kolvoort

>

> Eind april heb zeer veel superkleine kikkervisjes in de

> vijver buiten gedaan. In de vijver zit voldoende voeding.

> Nu is het half juni en zijn nu nog bijna niet gegroeid. Ze

> blijven in hetzelfde groeistadium steken.

> Kan ik hier nog iets aan doen?

• loeloe

loeloe loeloe

• rosanne

zeker kan je daar wat aan doen josien geef ze sla of brood komkommer de rede dat ze niet groeien is dat ze niet eten dan zullen ze niet groeien en sterven je moet er ook water plantjes in doen want daar zitten algen in die algen eten de kikkervisjes ook dus ze eten sla ook wel diepvries spinazie komkommer en algen ook goudvissen voer en platgestamte krekkers en misschien moet je ze in een grotere bak doen groetjes rosanne

• cheeky

dat kan komen omdat kikkervisjes lang in het groeistadium kunnen blijven

• Ada Hofman

Sommige kikkervisjes kunnen langer in het groeistadium blijven hangen vanwege vergiftiging tijdens de ‘kikkerdrilfase’.

• schijt

mijnkikker visje heeft blaasjes bij zijn mond ik ben schrokken want het blijkt kanker te zijn hoe kan ik dit tegen houden zijn er medicijnen ik ben hier heel verdietig om help me alsjeblieft!!:S