Als ik het grind en de tegels in de voortuin spray met een onkruidbestrijder, is dit de volgende dag dan nog gevaarlijk voor mijn kind of mijn kat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (3)

Ja, eigenlijk wel. Als het kind bijvoorbeeld een koekje laat vallen en het dan opeet, kan het schadelijk zijn door de stoffen die er nog zijn.
Ook voor je kat is dit het geval.
Houd je kat en kind er een dag of drie van verwijderd en dan is er niks aan de hand ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het voor de zekerheid niet doen. Producenten beweren dat het bij juist gebruik veilig genoeg is maar daar zijn kritische vragen bij te stellen. Het schijnt niet helemaal afbreekbaar te zijn, en de stof blijft lang actief.
Er zijn ook alernatieven: hoge drukspuit, borstelen, kokend water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Besef waar je mee bezig bent, met gif dus!!
De kat die binnen komt, gaat keurig zoals hij dat altijd zal doe, zijn pootjes aflikken.
Speelgoed van kinderen, fietsjes, step, ballen, kinderschoenen, kleine kinderhandjes, overal kan dat gif, ook de dag erna, aan komen.
veel gif wordt tegenwoordig biologisch afgebroken, maar ook dat duurt even.
Spuit gewoon met schoonmaakazijn!!!
Weg groene aanslag op de tegels.
Weg onkruid en NIET GIFTIG!
Erg goedkoop, maar je moet het wel even bijhouden, het is niet voor een seisoen lang weg.