Vraag

• henk

Fijn dat je op een normale toon met me wilt praten en vooral geen excuses aanbied vanwegen me openlijk te kijk zetten. Hier is de eigenaar van de stenen.

Henk,

I am pursuing my own lines of enquiry into sheep circles, which is going quite well, thank you. I don't feel that a war with the Dutch scientists and biologists will serve to come to conclusion based on facts. If I am being accused, already, of putting sheep-shaped stones into fields I must conclude that that if the truth is out there…none of it is coming my way from Holland.

Brian

• Tim Hulsen

Ik zet jou niet te kijk, Henk. Jij zet jezelf (weer) te kijk.

Bied ik je de kans op een discussie, ga je er (weer) niet op in.

En jij zit mij (en de hele wetenschap trouwens) juist aardig te kijk te zetten door die fotograaf kennelijk alleen te zeggen dat die schapen ook wel eens stenen zouden kunnen zijn. Als je mijn complete tekst hier direct boven nou eens in het Engels vertaalde en naar hem opstuurde, dan weet ik zeker dat hij wel begrip zou hebben voor mijn standpunt. Ik wil ook wel met hem persoonlijk verder praten. Ik hoop dat hij dat ook wil, en dat hij nu niet bevooroordeeld is door die wel erg ingekorte reactie die je naar hem hebt gestuurd.

Je vroeg om een wetenschappelijk standpunt, je kreeg er een. Ik heb mijn werk gedaan… nu jij nog.

• henk

Die fotograaf heeft vermoedelijk even weinig zin om met jou te discussieren als ik. Je bent een verwaande praatjesmaker en wilt steeds het laatste woord hebben. Ik geef het dus op. Gelukkig kom ik wetenschappers tegen die er anders over denken dan jij. Zoals bij project Hessdalen. Je eerste reactie was al meteen om mij flink de oren te wassen en je zette meteen de link er bij over van 't zomer. Tim Hulsen luistert vooral naar Tim Hulsen. Jouw wetenschappelijke verweer over wervelwinden en stenen is lulkoek en dat weet jezelf ook wel. Ik ga daar niet eens tegenin. Nergens op jouw biologie pagina staat bovendien dat de onderwerpen moeten voldoen aan strict wetenschappelijke definities. En als jouw wetenschap ergens niet meer uitkomt moet ze zich maar eens afvragen of er niet een hele nieuwe definitie moet gaan komen over wat wetenschap nu eigenlijk is. Volgens mij heb je zelf een behoorlijke vinger in de pap op dit forum. Webmasters moeten toch een beetje op de achtergrond blijven? Maar ja, het is jouw site, succes ermee

Je eeuwige vriend henk

• Tim Hulsen

Vermoedelijk… je vraagt het dus geeneens. Je geeft mensen dus niet eens de kans zich te verweren.

Verwaande praatjesmaker, waar haal je het vandaan. De mensen die me goed kennen liggen echt in een deuk van deze typering. Hoe vaak ik wel niet te horen krijg dat ik me wat vaker moet laten horen… wel, met jouw praatjes heb je dat toch mooi voor elkaar gekregen.

Over dit forum: de meeste mensen komen hier met een vraag die een antwoord verdiend. Ik geef ze daar antwoord op; als ik het niet weet laat ik dat aan iemand anders over. Veel mensen hebben geen behoefte aan een uitgebreide discussie. Maar er is natuurlijk altijd plaats voor.

Die link zette ik erbij om aan te geven dat dit al je tweede kans was. En dat ik niet de enige was die zich stoorde aan de intonatie van je posts en het opstarten van enkele tientallen threads, waardoor andere mensen totaal geen kans meer kregen om zich te laten horen. Maar dat weet je zelf ook wel. Je komt natuurlijk niet voor niets toch weer terug naar dit forum; op andere fora reageren ze waarschijnlijk al niet eens meer.

Tenslotte: bij dat project Hessdalen zullen ze ook wel aan onderzoek doen, Henk. Dat houdt dus in dat ze naar bewijzen gaan zoeken. Onduidelijke foto's, daar hebben ze niets aan. Ik hoop niet dat je ze alleen met deze foto probeert te overtuigen, want dat gaat niet lukken.

• henk

adres en telefoon van de betreffende fotograaf staan op de site

• Tim Hulsen

OK, bjdam@care4free.net.

Als ik wat meer tijd heb zal ik hem eens mailen.

• henk

Het is maar een persoonlijke gedachte maar misschien is er een verband tussen de klimaatsverandering en de graancirkels waarbij dan nog een heleboel vragen open blijven. Want hoe zit dat dan met die schapen? Maar goed, op de site van Hoagland staat dat er geen verandering gaande is als wel een transformatie over het hele zonnestelsel. Ook de rode vlek van Jupiter wordt kleiner en de ijskappen van Mars smelten. Ik heb wat met HTML geoefened en het staat hier:

Warming

Verder, project Hessdalen:

Hessdalen

• Tim Hulsen

Hij geeft toe dat de foto's wat vaag zijn, maar hij had wel nog een verhaal van iemand van ‘Fortean Times’, helaas zonder beeldmateriaal.

Ik ben nog steeds van mening dat er op basis van dit materiaal weinig over te zeggen valt. Het blijft allemaal giswerk.

• henk

Ik begrijp niet waarom je me dit onder de neus wrijft, en wat zou die amerikaan toe moeten geven? Er valt toch niets toe te geven? Ik vind het helemaal geen vage foto's. Als je dichterbij was gekomen waren de schapen weg gerend. Ik weet het verder ook niet, het was maar een vraag. Ik begrijp nog minder waarom wetenschappers als jij zich continu tegen mijn soort opvatting blijven verzetten en dan ook nog aankoemn met wervelwinden. Waar komen die wervelwinde vandaan? Waarom maken ze steeds figuren in het graan en waarom steeds andere? waarom altijd snachts, en waarom vallen er dan geen bomen om? Op het Hancock forum heb ik nog zo iemand als jij die begint over erosie en vage foto's, ene Peter van der Zwet, die ons maar dom vindt.

• Tim Hulsen

Ik wrijf helemaal niets onder de neus.

Als je elk punt van kritiek als een persoonlijke aanval ziet, heeft het geen zin om te discussieren.

Het leek mij logisch dat ik je op de hoogte hield van mijn discussie met hem. Als je dat liever niet wilt, is het mij ook best. Ook al ben ik het niet eens met de visie van die fotograaf; er valt met hem in ieder geval wel goed te praten. Hij vond het zelfs prettig dat er eens een bioloog op zijn verhaal reageerde.

Over die foto: een foto van 400x260 pixels en 256 kleuren is gewoon van lage kwaliteit. Ik denk dat veel mensen het met mij eens zullen zijn dat het niet duidelijk schapen zijn.

Dat van die wervelwinden was niet mijn verklaring; ik zei er meteen bij dat het nogal hypothetisch was.

Dus, mijn vraag aan jou: moet ik je op de hoogte houden of niet? Zo ja, dan liever via e-mail, want ik heb het gevoel dat deze discussie het prikbord wat begint te overheersen.